APROPOS kommunikation ApS er godkendt og certificeret af Arbejdstilsynet og Danmarks Akkrediteringsinstitution som udbyder af den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse
Når man studerer problemer, bliver man klog på det, der ikke virker. Når man studerer succeser, bliver man god til at skabe dem.
Det lyder indlysende – og alligevel er vi dybt optaget af at tænke i og tale om problemer. Værdsættende samtale – eller på engelsk: Appreciative Inquiry – er et udviklings- og dialogværktøj, der i stedet retter vores opmærksomhed mod dét, der faktisk virker, lykkes, giver energi og kreativitet. Ved at anvende metoden kan vi finde ud af, hvad vi helt konkret gør, når noget lykkes, og hvilke betingelser, der skal være til stede for, at vi kan gøre det igen. Derved kan vi skabe et nyt fundament for udvikling og forandring.
Værdsættende samtaler er ikke et "teknisk fix", som med passende mellemrum kan sprøjte lidt ny energi ind i organisationen. Det handler om at præge hele organisationens tankegang – at sætte fokus på ressourcer og muligheder frem for begrænsninger og problemer – at tale om det, man gerne vil, frem for det, man ikke vil.
På dette kursus vil du blive introduceret til de grundlæggende tanker bag den værdsættende samtale, og vi præsenterer metoder og modeller, som du kan bruge til at fremme trivsel og et godt arbejdsmiljø.
Vi arbejder med spørgeteknikker, hvor du træner dig i at forholde dig undersøgende og udforskende fra en neutral position. Og vi øver os i at fortælle den gode historie – om dét, der virker, lykkes og giver energi.
Kurset henvender sig til
Medarbejdere og ledere på alle niveauer, som søger inspiration til at udvikle deres personlige stil og ønsker øget fokus på ressourcer og muligheder i organisationen.
Kurset tilbyder dig
Introduktion til grundprincipper og metoder i værdsættende samtale (Appreciative Inquiry)
Tid og mulighed for at se på din egen ledelsesstil gennem øvelser, feedback og fælles refleksion