APROPOS kommunikation ApS er godkendt og certificeret af Arbejdstilsynet og Danmarks Akkrediteringsinstitution som udbyder af den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse
Den 1. april 2007 trådte ændringer til den eksisterende arbejdsmiljøreform fra 2005 i kraft. Med den reformen vil Arbejdstilsynet tjekke arbejdsmiljøet på alle virksomheder, og skærpe kontrollen overfor de virksomheder, som ikke har styr på deres arbejdsmiljø. Kontrollen ændres fra at have været prioriteret på særlige brancher eller områder, til at være fokuseret på den enkelte virksomheds arbejdsmiljøindsats.
I hovedtræk indeholder reformen følgende punkter:
Arbejdstilsynet besøger samtlige virksomheder med ansatte indenfor en periode på syv år. Besøget kaldes en screening
Arbejdstilsynet kan give påbud om at gøre brug af en autoriseret arbejdsmiljørådgiver, til virksomheder, der inden for særlige områder har problemer med arbejdsmiljøet
Virksomhederne skal vurdere, om der er arbejdsmiljørelateret sygefravær
Arbejdsmiljøuddannelsen for kontorområdet er nedsat til 30 timer