APROPOS kommunikation ApS er godkendt og certificeret af Arbejdstilsynet og Danmarks Akkrediteringsinstitution som udbyder af den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse
Hvad skal en stresspolitik indeholde?

Hvad skal en stresspolitik indeholde?

 
Omfanget af en stresspolitik afhænger af jeres eksisterende politiker. En stresspolitikken bør som minimum indeholde to komponenter:
  • Hvad I gør for at undgå, at medarbejdere bliver for stressede.
  • Hvad I gør hvis en medarbejder bliver for stresset.

En stresspolitik bør bl.a. give svar på følgende punkter:

  • Hvordan I undgår at stress er et tabu.
  • Hvordan I lærer ledere at tackle egen og afdelingens stress.
  • Hvordan I lærer medarbejderne at tackle stress.
  • Hvordan I følger op på arbejdsrelateret stress.
  • Hvordan I reducerer stressfaktorer i virksomheden.

Udover dette bør en stresspolitik bl.a. indeholde:

  • Hvordan I finder ud af, om en medarbejder er stresset.
  • Hvad I gør, når I opdager, at en medarbejder er stresset.
  • Hvem kan en stresset medarbejder henvende sig til.
  • Hvilken hjælp kan en stresset medarbejder få.
  • Hvad I gør, når stressen er arbejdsrelateret / privat relateret / en blanding.

En stresspolitik bør være simple, letforståelig og tilgængelig for alle medarbejdere.




Tilmelding til nyhedsbrev